this is my story

i follow u

mAsA iTu WaSiAT

Daisypath blog Ku

Daisypath Happy Birthday tickers

Tuesday, February 15, 2011

Alhamdulillah..kesabaranku diuji lg...

Alhamdulillah...
sabar aq diuji lagi....
bukan suka kerana apa....dugaan yang banyak menjadi guru dalam hidup aku...
kali ini..dugaan yang sama datang kembali....tindakan apa pula untuk aku lakukan bagi menjernihkan suasana..
dah berkali2 ianya berlaku...dah pelbagai cara aku buat untuk kembali seperti dulu..tapi kamu...hmmmm
Alhamdulillah..ianya berlaku lagi..membantu aku untuk menyedari khilaf diri ini,...
Alhamdulillah..aku diduga lagi....sedarkan aku tidak semua perkara terjadi hanya sekali...tidak semua masalah selesai hanya dengan satu cara..tidak semua perkara mampu untuk kembali seperti biasa....
Alhamdulillah..ianya terjadi....Alhamdulillah...ianya berlaku....Alhamdulillah....
syukur aku mendapat teman seperti kamu...mengajar aku untuk berterima kasih..mengajar aku mengenali siapa aku..dan siapa kawan terbaik..mengajar aku tentang suku erti kehidupan bersama seorang sahabat...


peristiwa yang mencalar hati...
aku abaikan rasa marahku tika kau aibkan diriku..
aku abaikan malu ku kerana aku anggap kau temanku...
aku abaikan bermacam rasa dalam hatiku kerana kamu dianggap adikku...
 tapi kau juga abaikan perasaan ku ketika itu,
kau abaikan status kita sewaktu itu..
kau abaikan rasa maluku dan malumu....


tahukah kamu....
kau telah ketawa dalam tangis hatiku...
kau hiburkan hati orang lain dengan kisah aku...
tidak patut kau bertindak begitu...
andai kau rasa aku sahabat kamu...kenapa kau bertindak begitu...


sampai bila aku sanggup  bertahan..
sudah berkali rasa hormat kau gadaikan...
sudah berkali hati ini kau lukakan...
sudah byk darah yang kau tumpahkan...


egonya engkau untuk memohon maaf atas salah sendiri...
berdosa aku rasa jika tidak memaafkan kau...
sesungguhnya..
hati ini redha..memaafkan segala yang kau lakukan...redha bkn kerana mengizinkan perbuatan kau..
redha kerana ini mententeramkan rasa di jiwa...


letih hati aku untuk memujuk kamu..
biar kamu terpujuk sendiri,,..
biarlah apa yang kau nak kata...
aku bkn seperti dulu...


aku berubah!!
seperti yang kau katakan..aku telah berubah sejak megenali seseorang itu...
aku berubah kerana letih dgn caramu....jemu dgn sikap kau..
menyampah bagai aku rasa...! kau apa taw!!


sebaiknya aku diam dari aku berkata2..
andai aku bersuara...
parahnya lagi ada..ubatnya aku rasa..macam tiada...


Alhamdulillah..itu yang aku rasa..
kau apa rasa???
marah?
geram?
silakan!! aku dah xkesah!!

No comments: