this is my story

i follow u

mAsA iTu WaSiAT

Daisypath blog Ku

Daisypath Happy Birthday tickers

Monday, December 26, 2011

Jodoh itu Rahsia ilahi~~

Assalamualaikum

SIAPA DIA JODOH SAYA??

ahah! 
tajuk...mcm minta jodoh kat sini jerk...

nak story la...
sungguh la..bkn nak kata..nak taip ja..kisah benar..sebenar2 ujian Allah SWT

ada seorang nih..status fb beliau brtulis begini..

menikahi orang yang kita cintai adalah satu kemungkinan..
mencintai orang yang kita nikahi adalah satu kewajipan..

so...

kisah benar apakah yang aku nak story kat sini..

bertahun2 bercinta..tapi lelaki tu kawen dgn orang lain...
bertahun2 berkasih..tapi perempuan tu menikahi jejaka lain..
bertahun2 mengenali insan lain...insan itu menjadi milik insan yang lain..
bertahun2 bersama..akhirnya dia pergi jua...pergi bertemu pencipta..

bertapa kecewanya diri bila tidak mampu menjadi milik insan tersayang..
sedih tidak tergambar dgn air mata yang melimpah...
sayu tidak terluah dengan kata2..

hanya mampu mendoakan kebahagiaan insan yang disayang ...semoga berbahagia selalu disamping yang menyayanginya...
sentiasa mendoakan supaya rohnya...jasadnya..terpelihara di alam sana...

setiap yang berlaku ada hikmahnya...
jiwa kena kuat..
hati kena tabah..
sebab..disebalik kesusahan kita..ada lagi yang susah..

takut untuk terima sesiapa utk waktu ini...nak rehatkan hati supaya tak terluka lagi..dah cedera parah oi! 

*ok, nih bkn kisah aku..tp insan yg aku sayang*

semoga kau terus tabah sayang..jodoh itu rahsia ilahi~~ 
semoga kau mendapat jodoh terbaik ..jangan putus asa mencari cinta~~

*my story*

jangan terlalu berharap utk cinta duniawi..
that why aku relax jer..kawan ramai...
tapi nak letak feelinng tu..mustahil..
dulu mungkin..tetapi selepas kejadian itu..
biarlah aku sendiri..

*fullstop*

sekian wassalam

No comments: