this is my story

i follow u

mAsA iTu WaSiAT

Daisypath blog Ku

Daisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, May 2, 2012

AkU KemBaLi LaksaNakan TugAs!

Alhamdulillah..
walaupun belum hilang lelah..tapi aku puas...dapat balik kampung jumpa family terchenta...
di sini aku mula mengerti..
apa itu belajar dari kesusahan...
bukan mudah mencapai kesenangan, kemewahan...
kalau kau tak susah..sumpah kau tak belajar untuk senang...
kalau dah dari kecik kau hidup senang, kau mesti ingat kau akan senang selamanya dan menjadi orang senang itu adalah senang bagi kau..
ingat ni... "bukan senang nak hidup senang, bukan susah nak hidup susah"

belajar menghargai sesuatu yang susah kau nak dapat, bukan mengenang bila dah tak ada..

belajar..belajar..belajar..itulah kerja kau...
belajar faham perasaan, belajar tentang perangai orang, belajar daripada kisah orang...belajar selagi otak kau mampu katakan kau tengah belajar...

apa yang aku membebel mengarut nih semua...
sebab aku susah...aku susah nak belajar daripada apa yang aku hadapi..kalau tiada yang bantu, aku menangis teresak-esak...terima kasih pada yang sudi membantu...terima kasih untuk segalanya..terima kasih..

kini aku kembali laksanakan tugas, setelah penat belajar daripada kesempitan...Alhamdulillah..aku masih mampu menempuhinya...

detik berganti detik...aku menghitung waktu untuk laksanakan tugas disamping mak ayah pula...letih menjadi perantau di negeri orang..banyak lagi yang aku tak faham ~ ~

No comments: